04 februarie, 2021

A XV-a oră (7:00-8:00) - ISUS ÎNAINTEA LUI PILAT, IAR PILAT ÎL TRIMITE LA IROD

 

Isuse, Binele meu legat, dușmanii tăi împreună cu preoții te prezintă la Pilat și, cu o sfințenie și scrupulozitate falsă, din moment ce trebuiau să sărbătorească Paștele, rămân în afara antreului. Și Tu, Iubirea mea, văzând profunzimea răutății lor, ispășești toate ipocriziile clasei religioase; vreau și eu să ispășesc împreună cu tine. Dar în timp ce Tu te ocupi de binele lor, ei în schimb încep să te acuze înaintea lui Pilat, vomitând tot veninul pe care îl au împotriva Ta. Pilat, arătându-se nesatisfăcut de acuzele pe care ți le fac, pentru a te putea condamna cu dreptate, te cheamă deoparte și singur te examinează și te întreabă: „Ești Tu Regele Iudeilor?”





Iar Tu, Isuse, adevăratul meu Rege, răspunzi: „Împărăția mea nu este din lumea aceasta; altfel mii de legiuni de Îngeri m-ar apăra”.

Și Pilat, înduioșat de suavitatea și demnitatea vorbirii tale, surprins Îți spune:


„Cum, Tu ești Rege?” Iar Tu: „Tu ai spus, Eu sunt, și am venit în lume pentru a învăța Adevărul”.


Și Pilat, fără să mai vrea să știe altceva, convins de nevinovăția ta, iese pe terasă și spune: „Eu nu găsesc nici o vină acestui Om”.

Iudeii, înfuriați, te acuză de multe alte lucruri, iar Tu taci și nu te aperi și ispășești slăbiciunile judecătorilor, atunci când se află înaintea tiranilor, ispășești nedreptățile lor și te rogi pentru cei nevinovați, asupriți și abandonați. Prin urmare Pilat, văzând furia vrăjmașilor tăi și pentru a se descotorosi de tine, te trimite la Irod.

 

ISUS ÎNAINTEA LUI IROD

Regele meu Divin, vreau să repet rugăciunile și reparările tale și să te însoțesc până la Irod. Văd că dușmanii, înfuriați, ar vrea să te devoreze și te conduc, cu insulte, dispreț și batjocură, înaintea lui Irod, care plin de sine îți pune multe întrebări. Tu nu răspunzi și nici măcar nu îl privești; iar Irod, iritat pentru că nu se vede satisfăcut în curiozitățile sale și, simțindu-se umilit de lunga ta tăcere, declară tuturor că Tu ești un nebun și fără judecată și ca atare poruncește ca Tu să fii tratat ca atare. Și pentru a-și bate joc de tine, poruncește să fii îmbrăcat cu un veșmânt alb și te dă în mâna soldaților, ca să facă cu tine ceea ce este mai rău...


Nevinovatul meu Isus, nimeni nu găsește vină în tine; doar Iudeii, iar în mințile lor nu merită să strălucească lumina Adevărului pentru că au o prefăcută religiozitate.  Isuse al meu, Înțelepciune infinită, cât te costă să fii declarat nebun! Soldații, abuzând de tine, te aruncă la pământ, te calcă în picioare, te acoperă cu scuipături, te disprețuiesc, te bat cu bastoane, și loviturile sunt atât de multe încât simți că mori... Sunt atât de mari și multe chinurile, batjocurile, umilirile pe care ți le aduc, încât îngerii plâng și își acoperă fețele cu aripile lor pentru a nu le vedea. Nebunaticul meu Isus, și eu vreau să te chem nebun, dar nebun de iubire. Și este atât mare nebunia ta de iubire, că în loc să te superi, te rogi și ispășești pentru ambițiile regilor și ale conducătorilor care râvnesc împărății spre ruinarea popoarelor, pentru multe tragedii pe care le provoacă și pentru atâta sânge pe care îl fac să se verse din cauza capriciilor lor, pentru greșelile comise în instanțe, palate și în serviciile militare.


Isuse al meu, cât este de înduioșător să te văd în mijlocul atâtor violențe, rugându-te și ispășind! Vocea ta răsună în inima mea și eu urmez ceea ce faci Tu. Iar acum, lasă-mă să mă așez alături de tine, să iau parte la chinurile tale și să te alin cu iubirea mea și, îndepărtându-ți dușmanii, să te iau în brațele mele pentru a te despovăra și să-ți sărut fruntea... 


Dulcea mea Iubire, văd că nu îți dau pace, și Irod te trimite la Pilat. Dacă dureroasă a fost venirea, mai tragică va fi întoarcerea, deoarece văd că Iudeii sunt mai furioși decât înainte și sunt hotărâți să te omoare cu orice preț... De aceea, înainte ca Tu să ieși din palatul lui Irod, vreau să te sărut ca să-ți arăt iubirea mea în mijlocul atâtor chinuri, iar Tu, întărește-mă cu sărutul tău și cu binecuvântarea ta, pentru a te putea urma înaintea lui Pilat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu